PENGAJIAN AM BAHARU (MULAI SEPTEMBER 2012)

PENGAJIAN AM BAHARU (MULAI SEPTEMBER 2012)
PENGAJIAN AM PENGGAL 1/2012

JOIN FACEBOOK PENGAJIAN AM

Dapatkan soalan-soalan percubaan dari semua negeri di Group Pengajian Am di www.facebook.com/groups/166833553374513/

TAHNIAH DAN TERIMA KASIH KERANA MENGHARGAI BLOG INI

TAHNIAH DAN TERIMA KASIH KERANA MENGHARGAI BLOG INI

SOALAN RAMALAN KELUAR

SOALAN RAMALAN KELUAR

INFO TERKINI MAKLUMAT SENSASI

KURSUS PENYEBARAN SISTEM PENTAKSIRAN BAHARU STPM 2012 NEGERI JOHOR, 23-24 APRIL 2012

SOALAN RAMALAN STPM 2010

Khamis, 15 April 2010

Apakah anda faham dengan istilah “ekonomi hijau” yang menjadi asas tema Hari Alam Sekitar Sedunia 2010? Bincangkan.

7 comments:

tikasukakamo :) berkata...

ekonomi hijau adalah sesuatu yang berkati dengan sifat semula jadi alam sekitar dan ekonomi itu sendiri merujuk kepada satu pembentukan atau sesuatu yang boleh digunakan untuk semua benda. hijau pula bermaksud warna dari segi istilah dan hijau juga merupakan kehijauan tumbuh-tumbuhan di muka bumi yang berkait rapat dengan alam semula jadi. oleh itu, ekonomi hijau itu sendiri adalah sesuatu yang penting kerana pada hari ini kita sering lihat pembakaran terbuka dan pelbagai pencemaran telah berlaku di sekitar kita dan ini terjadi daripada individu yang tinggal di bumi itu sendiri dan mereka juga yang telah merosakkan alam semulajadi. Dengan itu wajarlah jika hari alam sekitar diadakan bagi mneninggkatkan kesedaran dalam diri individu itu sendiri kerana mereka ini perlu diberi kesedaran dan tanggungjawab untuk menjaga alam sekitar daripada musnah disebabkan oleh tangan-tangan tak bertamadun.

Unknown berkata...

ekonomi hijau merangkumi alam semulajadi yang dipenuhi dengan flora dan fauna. ekonomi hijau memainkan peranan yang amat penting dalam memangkin pertumbuhan masyarakat bahkan negara kita dari segi kekayaan sumber-sumber alam semulajadi dan bebas dari segala kemusnahan alam yang dilakukan oleh segelintir pihak yang tidak bertanggungjawab yang amat tamak dengan mengaut keuntungan. kesimpulannya, untuk menangani masalah ini, adalah amat wajar bagi pihak yang terlibat mengambil langkah kanan dengan menganjurkan kempen "Hari Alam Sekitar Sedunia " sebagai satu impak yang amat mendalam bagi menyedarkan para masyarakat yang tidak bertanggungjawab.

Boy Kian berkata...

Cikgu, kalau semasa melukis carta bandingan, pelajar telah lukis petunjuk yang lebih drpada yang sepatutnya ada, brpkah markah akan ditolak?

Cikgu Sal berkata...

Hanya ditolak satu markah sahaja Boy kian. Itu pun kalau penanda perasan. Kalau tak perasan markah tak di tolak.

CikguPA

Boy Kian berkata...

Thanks...

Cik Irah berkata...

kehendak soalan tentang maksud eknmi hijau je ke??

luahanhatipejuang berkata...

semua ramalan tak kena

Catat Ulasan

10 Tahun Bersama Cikgu hj Wahid Bilaji - Terima Kasih Cikgu! Slideshow: Razali’s trip from Johor, Malaysia to Kluang was created by TripAdvisor. See another Kluang slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.
 
 
 

LAMAN PEMINAT

WADAH KECEMERLANGAN TINGKATAN 6

WADAH KECEMERLANGAN TINGKATAN 6
Majlis Perhubungan Pengetua Tingkatan 6 Johor